Transport & Logistikk 2024 Møt 12 spennende startups GARDERMOEN: Mandag åpner Transport & Logistikk på Gardermoen, og der kan du møte hele 12 norske oppstartsselskaper med logistikk i fokus. Les om alle 12 her.
Click to add kicker Papirløs returtjeneste DHL Express lanserer en ny papirløs tjeneste for retur av forsendelser.
Transport & Logistikk 2024: Gjør handel sikkert og effektivt Tradeblock skal nyttiggjøre blockchain-teknologien for alle som driver med transport.
ACT Logimark på flyttefot I midten av oktober flytter ACT Logimark inn i nytt og eget bygg i Nannestad.
Nytt om navn: Maritech styrker logistikksatsingen Oddvar Talset tiltrer som Vice President for logistikk i Maritech.
Transport & Logistikk 2024: Full beredskap på Gardermoen Høstens viktigste bransjekonferanse, Transport & Logistikk, er tilbake på Gardermoen.
M&A Norge: Softwareselskapet Softlogs kjøpt opp av svensker IMI Supply Chain Solutions kjøper det norske Softlogs.
Click to add kicker Nortura effektiviserer transporten med ny løsning – Automatisering av transportprosessen vil gi oss betydelige effektiviseringsgevinster, sier Ole Kristian Karlsen, assisterende direktør for distribusjon i Nortura.
- Bygg motstandskraft i en usikker tid - Vi opererer i et stadig skiftende landskap hvor risiko og forstyrrelser vil fortsette å være med oss. Vi kan ikke alltid forutsi eller administrere eksterne hendelser og påvirkende faktorer, men vi kan ha kontroll over vår egen organisatoriske motstandskraft og holdning til endring.
Click to add kicker Flere vil studere logistikk i Molde Fredag ble søkertallene til høyere studier i Norge offentliggjort. Ved Høgskolen i Molde ser de at flere søker til logistikk-studier.
Inngår strategisk partnerskap Programvareselskapet Maritech inngår nytt samarbeid med Tussa IKT om ASP-tjenester til logistikksegmentet.
Click to add kicker Bekymret for manglende fokus på kunstig intelligens: – Norske bedrifter stikker hodet sanden Kunstig intelligens kommer ikke til å endre måten vi jobber på. Det svarer 60 prosent av bedriftsledere i en undersøkelse gjennomført av BDO.
Ingrid leverer varene for Farmasiet Farmasiet, Norges største nettapotek, har innledet et samarbeid med den svenskutviklede leveringsplattformen Ingrid. Målet er at kundene skal motta sine bestillinger enda tryggere og raskere enn tidligere.
Click to add kicker Gjør at Jula går raskere Lastebiler lastes og losses raskere og opplæringstiden for nye ansatte er kuttet drastisk hos Jula Logistics.
Click to add kicker Nytt netthandelskonsept fra Aditro Logistics Norske nettbutikker får tilgang til fulfillment til fast pris per ordre fra Aditro.
Click to add kicker Gikk for totalleverandør av forretningssystemer Accelerator har valgt Maritech som partner. Maritech skal levere en lang rekke forretningssystemer til spedisjons- og logistikkselskapet.
Click to add kicker Gausdal Landhandleri systematiserer transporten med skybasert løsning - Vi har vært på jakt etter en løsning som spesielt dekker visualisering, stabilitet, ryddig kjøre- og utleveringsapp samt brukervennlighet.
Nærøysund Gruppen digitaliserer med estiske Waybiller – Vår administrative prosess har blitt betydelig forenklet etter at Waybiller implementerte løsningen hos oss.
Click to add kicker Svenskene med logistikknettverk for kvinner - noe for Norge? GÖTEBORG: I forbindelse med Logistik & Transport-messen i Göteborg denne uken, samlet 140 kvinner seg til nettverksbygging.
Click to add kicker Kunder på full fart over i Maritechs skyløsning Maritechs skybaserte transportstyringssystem har vært gjennom en pilotfase, og rulles nå ut til ivrige kunder.
Click to add kicker Profrakt med Mystore-samarbeid Mystore, landets største leverandør av netthandelsplattformer, inngår et strategisk samarbeid med Profrakt.
Click to add kicker Vil spare norsk transportbransje for 300 millioner i unødig administrasjon Inger-Lovise Fjellgaard fikk ideen til Hera Road da hun så fisketrailerne ute i havgapet hjemme på Lovund. Løsningen kan spare norske transportører for flere hundre millioner kroner.
Prisjusterer millioner av deler med noen tastetrykk JESSHEIM: Det er selvfølgelig meget viktig for Nord-Europas største forhandler av Valtra-traktorer, Akershus Traktor AS, å holde kontroll på endring av prisene på delene.
Vil erobre det norske markedet for e-fraktbrev Med norske investorer i ryggen skal Waybiller nå erobre det norske markedet innen transport og logistikk.
Click to add kicker Digitalt prosjekt effektiviserer norske havner Digitalisering av data skal sørge for kortere liggetid, mer effektive havneoperasjoner og styrke sjøtransportens konkurransekraft.
Lexit selger etikettvirksomheten Etikettvirksomheten til Lexit Group overtas av svenske Nordvalls Etikett.
Aerit: Dronelevering i den svenske skjærgården for Ica Droneselskapet Aerit har levert matvarer og andre produkter til kunder i skjærgården utenfor Norrtälje.
De globale forsyningskjedene er forrykket Alle eggene i én (kinesisk) kurv? Profetiene om Kina som det 21. århundrets verksted og industrimotor har langt på vei slått til. Men avhengighet av kinesiske leverandører har sin pris, ikke minst i en situasjon preget av krig og internasjonal usikkerhet.
Sjór tar i bruk TIMP Ny digital løsning fra Transportkompetanse Sjór styrker samarbeidet med leverandører av transporttjenester i samarbeid med Transportkompetanse Haugesund AS.
Sørlendingene passerer finnmarkingene Her handles det mest på nett Mens Oslo topper fylkesoversikten over netthandel i første kvartal 2022, var Bykle i Agder kommunen i Norge hvor det per innbygger er netthandlet mest så langt i år.
Bygger fremtidens infrastruktur for netthandel 360 Logistics får nye investorer når Dovetail, Ferd og Skyfall Ventures går inn på eiersiden. Sammen skal de bygge fremtidens infrastruktur for effektiv og bærekraftig netthandel.
JUNGELEN AV ULIKE ONLINE-PLATTFORMER: Er det mengden eller tankemåten som er utfordringen for speditørnæringen? MYE Å VELGE I: Risikerer vi, i iveren etter å hylle enhver ny online-plattform i internasjonal logistikk, å heie på en utvikling mot mer kompleksitet snarere enn bedre oversikt og forenkling? Et motspørsmål er likevel om kompleksiteten i internasjonal logistikk kun er knyttet til antallet plattformer.